Dreams Gate Forum

Dreams Gate and mods based on Vereshagin Engine like Stargate mod

You are not logged in.

#1 2012-11-10 03:46:49

sv ↓ 
Roman Vereshagin
Registered: 2010-10-12
Posts: 1,316
Website FanClub

Development Roadmap

Решил начать вести карту разработки чтобы видно когда появится следующая версия.

Зачеркнуто это значит уже готово и работает. Но это не означает что все работает идеально, естественно могут быть ошибки и их поисками займемся в следующей версии.

Набросал самое важное, мелочи добавлю как попадутся на глаза:

version 1.21:

Graphics

  • particles engine

  • particles engine: gpu particles sort

  • volume clouds  (50% ready)

  • simple 3D grass

  • FBO: water reflection / refraction

  • softparticles

  • deferred shading

  • perspective shadows maps

  • SSAO for Logarithmic Depth Buffer

  • Logarithmic Depth Buffer

  • generator: realistic low poly trees

  • generator: smoth errosion

  • threads: planet generation

  • static models on the GPU

  • skinning animation on the GPU

  • fonts ont the GPU

Physics:

  • 128 bit

  • collision: planet - convex

  • collision: planet - box

  • collision: planet - sphere

  • collision: planet - capsule

  • collision: capsule - capsule

  • collision: capsule - box

  • collision: capsule - sphere

  • collision: capsule - convex

  • collision: box - box

  • collision: box - sphere

  • collision: box - convex

  • collision: sphere - convex

  • collision: ray - capsule

  • collision: ray - sphere

  • collision: ray - box

  • collision: ray - convex

  • collision: ray - planet

  • joint:motor

  • joint:hinge

  • joint:ball

  • joint:slider

  • joint:fixed

  • network physics: peer to peer (p2p)

  • network physics: server

Engine:

  • File format: *.map ( Quake 3 / COD4 / Doom 3 )

  • City: bots

  • City: cars

  • City: random props in buildings

  • network: models upload/download

  • weapon: drop

Database:

  • sqlite3

Scripts:

  • javascripts

version 1.22:

MOD's:

  • mod: SG-1

  • mod: SG-Atlantis / Universe

  • mod: SG-Universe

  • mod: Half-Life 1

  • mod: Half-Life 2

  • mod: Doom 3

  • mod: Babylon-5

Physics:

  • ragdoll

скоро заполню

Offline

#2 2012-11-10 08:23:46

ANABIOS101 ↓ 
Administrator
From: Минск
Registered: 2011-08-08
Posts: 316
Website

Re: Development Roadmap

я как понимаю. Желтый цвет до что делается?


120862245805.jpg c9152fc6a751.gif

Offline

#3 2012-11-10 09:46:39

sv ↓ 
Roman Vereshagin
Registered: 2010-10-12
Posts: 1,316
Website FanClub

Re: Development Roadmap

ANABIOS101 wrote:

я как понимаю. Желтый цвет до что делается?

именно

Offline

#4 2012-11-18 09:40:49

Sarmath ↓ 
Бездельник
From: Донецка
Registered: 2011-04-08
Posts: 237

Re: Development Roadmap

почитывал я, что готово будет через две недели. ты успеешь это закончить к концу этого срока?


smile3 amatory/Sarmath smile3
Mы все летим на самолете
мы едем в поезде в авто
а вот земля она тоскует
по нежному теплу ступней

Offline

#5 2012-11-18 10:27:04

flatronum ↓ 
Administrator
Registered: 2011-11-18
Posts: 47

Re: Development Roadmap

Sarmath wrote:

почитывал я, что готово будет через две недели. ты успеешь это закончить к концу этого срока?

Ну две недели это понятие растяжимое smile3


Мы боимся того чего не знаем.

Offline

#6 2012-11-18 11:12:31

Sarmath ↓ 
Бездельник
From: Донецка
Registered: 2011-04-08
Posts: 237

Re: Development Roadmap

не, ну все же.
все, кто знает о проекте в курсе о сроках.


smile3 amatory/Sarmath smile3
Mы все летим на самолете
мы едем в поезде в авто
а вот земля она тоскует
по нежному теплу ступней

Offline

Board footer

Powered by FluxBB

Реклама: